Coraz częściej słyszymy o wparciu IT dla firm, na czym to właściwie polega?

Outsourcing IT to pojęcie obejmujące wsparcie zewnętrznej firmy polegającej na:

  • ciągłym wparciu użytkowników (helpdesk);
  • wsparciu administracji i sieci;
  • pomocy przy zakupie sprzętu oraz pozostałych rozwiązań informatycznych;
  • doradzanie w kwestii bezpieczeństwa informatycznego;
  • kontroli legalności oprogramowania;
  • pomocy w kryzysowych sytuacjach, na przykład w odzyskiwaniu utraconych danych.

 

 Pozostaje pytanie ile to kosztuje?

Cena takich usług jest zależna od wielu czynników:

  • ilości stacji roboczych oraz sprzętu komputerowego;
  • czasu oczekiwania w przypadku zgłoszenia awarii;
  • ilości godzin serwisowych jaki będziemy posiadać w abonamencie miesięcznym;
  • wymaganego przez nas czasu jaki specjaliści mają spędzać u nas w firmie.

W małych przedsiębiorstwach które zatrudniają kilka osób cena za tą usługę może nie przekroczyć nawet 300 zł miesięcznie. Natomiast w przedsiębiorstwach gdzie pracuje kilkadziesiąt osób musimy się liczyć z kosztem co najmniej 3000 zł miesięcznie, lecz nie zapominajmy że to wciąż jest mniej niż pensja jednego pracownika.

 

 A zatem jak wybrać odpowiednią firmę i jak się przygotować do rozmowy z nimi?

Zanim jednak zaczniemy porównywać spływające do nas oferty należy przemyśleć kilka kwestii. Najważniejsza z nich to ustalenie priorytetu, która z usług jest dla nas najbardziej istotna oraz z jakimi problemami zmagamy się najczęściej. Warto również być przygotowanym na pytania związane z rozwiązaniami informatycznymi jakie stosowaliśmy do tej pory. Z jakiego korzystaliśmy sprzętu oraz na jakim oprogramowaniu pracowaliśmy.

Zanim jednak podejmiemy jakąkolwiek decyzję warto sprawdzić ewentualnego dostawcę. Jak długo znajduję się na rynku, jakie posiada referencje oraz z jakimi klientami współpracował dotychczas. Istotnym jest również aby zorientować się jak wygląda u danej firmy obsługa klienta, czy na przykład będziemy mieli do czynienia z całym zespołem specjalistów IT, a być może zostanie nam przydzielony stały opiekun. Dobrze jest wiedzieć coś więcej na temat osób z którymi przyjdzie nam później pracować, na przykład jakie posiadają doświadczenie i ile lat pracują w danej branży. Warto również poprosić na umówione spotkanie o obecność specjalisty, który będzie nas bezpośrednio obsługiwał. Lepiej poznać taką osobę przed podpisaniem umowy.

Oczywiście musimy zorientować się jaki zakres usług obejmuje umowa, czy na przykład otrzymamy pomoc w przypadku włamania hakerów, bądź będą wstanie odzyskać utracone przez nas dane.

Wiele osób traktuje taki comiesięczny koszt jako niepotrzebne wyrzucanie pieniędzy, warto jednak się zastanowić ile w razie problemów będzie nasz kosztował przestój w pracy. Czy w przypadku straty danych bądź wykradzenia ich z naszego systemu, koszty nie będą wyższe od umowy z firmą świadczącą usługi outsourcingowe.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.